Sketchnoting techniką uczenia się
Im więcej chcemy zapamiętać albo przekazać, tym większej ilości słów używamy, a nasza notatka staje się coraz dłuższa, coraz mniej zrozumiała i… coraz mniej przydatna. Dzięki lekcjom biologii, klasy 3a i 3ag wiedzą już, że jeśli chociaż część słów zastąpimy (albo uzupełnimy) symbolami graficznymi, treść staje się nie tylko bardziej przejrzysta, ale też bardziej zrozumiała. Notując kreatywnie, przepuszczamy informacje przez dwa istotne kanały równocześnie: kanał werbalny (kiedy słuchamy albo czytamy tekst) i kanał wizualny, dzięki któremu wzmacniamy procesy myślenia. Nawet zwykłe, bezwiedne bazgranie może wspomóc ten proces. Prezentujemy zatem notatki sketchnotingowe klasy 3a i 3ag, wykonane pod czujnym okiem p. Anety Słowieny-Jurczok.
Galeria

